Projecten

India 7Het micropensioenproject in India bestond al voordat de Stichting Duurzame (Micro-) Pensioenen in Ontwikkelingslanden is opgericht. Dit project, dat voortkwam uit ontwikkelingssamenwerking tussen Nederlandse verzekeraars, World Granny  en de Indiase DHAN Foundation, is een goed voorbeeld van wat SDMO nastreeft.

SDMO richt zich vooral op duurzame start-ups waarbij de vraag naar het project gedreven is door lokale marktbehoeften. SDMO wil vooral lokale organisaties helpen om een micropensioenproject op te zetten, waarbij het de bedoeling is dat die organisaties binnen vijf jaar het project zelfstandig kunnen beheren. In het betreffende land dienen enkele belangrijke basisvoorwaarden aanwezig te zijn om een project te kunnen starten zoals een bepaalde lokale kapitaalmarktstructuur, economische ontwikkeling en betrouwbare lokale partners en overheidstoezicht.

SDMO heeft momenteel twee projecten, in India en Ghana. Via de pagina’s in het menu van ‘Projecten’ vindt u meer informatie over deze projecten.